ورود و عضویت
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
×
Menu

آیا آجیل قند دارد؟

هفت مغز
29 آذر 1399
آیا آجیل قند دارد؟
۳.۶/۵ - (۲۲ امتیاز)

آیا آجیل قند دارد؟

در این نوشته تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا آجیل قند دارد؟ و اینکه آیا آجیل برای دیابت مفید است؟ اگر مشغول خواندن این مقاله از سایت آجیل و خشکبار هفت مغز هستید؛ احتمالا خود یا یکی از نزدیکانتان دچار مشکلات مربوط به قند خون است. البته شاید هم از سر کنجکاوی یا حتی برای انتخاب یک رژیم غذایی سالم خود این‌جا آمده‌اید. به هردلیل که باشد این اطلاعات به فهم شما از یک رژیم غذایی سالم افزوده و به سلامتی بیشتر شما و اطرافیانتان می‌انجامد.

شاید از خود بپرسید آیا آجیل قند دارد؟ آیا آجیل برای سلامتی ما مفید است؟ آیا آجیل به افراد دیابتی کمک می‌کند؟ با ما همراه باشید تا در انتها پاسخ خود را دریافت کنید.

سبک زندگی تأثیر مهمی روی دیابت نوع ۲ دارد و رژیم غذایی کلید اصلی آن است. آجیل منبع خوبی از مواد مغذی است. این خوراکی دوست‌داشتنی مجموعه‌ای از خواص منحصر به فرد برای سلامت شما را در خود دارد. با این حال برخی از آجیل‌ها برای افراد دیابتی از دیگر هم نوعان خود بهتر هستند.

۴۶۰ میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند. ۱۱ درصد افراد بالای ۲۵ سال معادل ۵ و نیم میلیون نفر در ایران به دیابت مبتلا می‌باشند.(۱) یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کرده و خطر عوارض دیابت را کاهش دهد.

آجیل یکی از چندین ماده غذایی است که انجمن دیابت آمریکا آن را برای افراد مبتلا به دیابت مفید می‌داند. در این مقاله توضیح می دهیم که چرا آجیل می تواند برای افراد دیابتی مفید باشد. همچنین پنج مورد از بهترین آجیل‌ها را برای افزودن به یک رژیم غذایی سالم بررسی می‌کنیم.

آیا آجیل برای دیابت مفید است؟

آجیل حاوی مقادیر زیادی چربی مفید است. چربی‌های اشباع نشده موجود در آجیل‌ها تاثیر مهمی روی سلامت بدن، مانند کمک به رشد سلول‌ها و محافظت از ارگان‌های مهمی مانند قلب را بر عهده دارند. آجیل‌ها غنی از پروتئین هستند. پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای سلامت بدن به حساب می‌آید. همچنین آجیل‌ها حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی دیگری هستند که برای سلامت بدن بسیار ضروری می‌باشند. برخی از این مواد را در این‌جا می‌آوریم.

  • فیبر
  • ویتامین هایی مانند ویتامین E
  • فولات
  • تیامین
  • مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم
  • کاروتنوئیدها
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • فیتواسترول‌ها

با این حال  همه آجیل‌ها برای افراد دیابتی مناسب نیستند. به عنوان مثال پرهیز از آجیل‌های نمکی برای افراد دیابتی مهم می‌باشد، زیرا نمک می‌تواند خطر عوارض دیابت را افزایش دهد. بهترین آجیل‌ها برای افراد دیابتی به قرار زیر است.

خرید بادام
گنجاندن بادام در رژیم غذایی به کنترل سطح قند خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

آیا بادام قند دارد؟

بادام برای افراد مبتلا به دیابت دارای خواص متعددی است. یک پژوهش در سال ۲۰۱۱ نشان داد که اضافه کردن بادام به مدت ۱۲ هفته به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان مبتلا به دیابت نوع ۲ بر قند خون آن‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

مطالعه‌ جدیدتری در سال ۲۰۱۷ تأثیر مصرف روزانه بادام برای بیش از ۲۴ هفته، در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را بررسی کرده است. پژوهشگران دریافتند که گنجاندن بادام در رژیم غذایی به کنترل سطح قند خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

بادام میزان کلسترول بد (LDL) را در بدن کاهش می دهد.  LDL می تواند عروق بدن را مسدود کند. بادام میزان کلسترول HDL را افزایش می‌دهد و این به حذف کلسترول LDL از عروق کمک می کند. این بخشی از مکانیزمی است که بادام خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

خرید گردو
رژیم غذایی غنی از گردو قادر به بهبود نسبت کلسترول HDL به کلسترول LDL، بدون تأثیر منفی بر دیگر بخش‌های بدن است.

فواید گردو برای دیابت

گردو کالری بالایی دارد. با این حال پژوهشی در BMJ Open Diabetes Research & Care نشان داد که مصرف گردو تأثیر عمده‌ای روی وزن ندارد. پژوهشگران ۱۱۲ شرکت کننده را که در معرض خطر دیابت بودند بررسی کردند. به گروهی از آنان یک رژیم غذایی کم کالری و به گروه دیگر یک رژیم غذایی حاوی گردو داده شد. محققان آنان را به مدت ۶ ماه زیر نظر گرفتند.

نتایج این پژوهش نشان داد که رژیم غذایی غنی از گردو قادر به بهبود نسبت کلسترول HDL به کلسترول LDL، بدون تأثیر منفی بر دیگر بخش‌های بدن است.

در مطالعه ای دیگر در سال ۲۰۱۸، محققان ارتباط بین مصرف گردو و خطر ابتلا به دیابت را در ۳۴۱۲۱ نفر بررسی کردند. آن‌ها دریافتند افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته گردو خورده‌ بودند، احتمال ابتلا به دیابت‌شان نصف افرادی است که در این دوره هیچ گردویی نخورده بودند.

خرید بادام هندی
افرادی که رژیم غنی شده با بادام هندی داشتند پس از ۱۲ هفته فشار خون پایین و سطح کلسترول HDL بیشتری داشتند.

بادام هندی چه خاصیتی برای درمان دیابت دارد؟

بادام هندی می تواند به بهبود نسبت HDL به LDL و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک کند. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ محققان به ۳۰۰ شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع ۲ یک رژیم غذایی غنی از بادام هندی یا یک رژیم غذایی معمول برای افراد دیابتی دادند.

افرادی که رژیم غنی شده با بادام هندی داشتند پس از ۱۲ هفته فشار خون پایین و سطح کلسترول HDL بیشتری داشتند. همچنین در افرادی که بادام هندی مصرف کرده بودند هیچ تأثیر منفی بر میزان قند خون یا وزن آن‌ها گزارش نشد.

پسته و فواید آن برای کنترل قندخون

پسته نسبتاً پرانرژی است، اما حاوی مقادیر مناسب فیبر و چربی‌های مفید نیز هست. در بخشی از یک پژوهش در سال ۲۰۱۵، محققان طی ۴ هفته یک رژیم غذایی غنی از پسته یا یک رژیم غذایی معمولی را به شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع ۲ ارائه دادند.

آنها دریافتند که نسبت کلسترول HDL به کلسترول LDL در گروهی که پسته مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که رژیم معمولی داشتند به طور قابل توجهی بهتر بود. همچنین کسانی که رژیم غذایی حاوی پسته داشتند، دارای سطح تری گلیسیرید کمتری بودند. این موضوع نشان دهنده افزایش سلامت قلب آنان بود.

مصرف بادام زمینی برای بهبود قند خون

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین و فیبر است. بادام زمینی می تواند به کاهش وزن کمک کند و بنابراین ممکن است خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

پژوهشی در سال ۲۰۱۳ به بررسی تأثیر بادام زمینی روی رژیم غذایی زنان چاقی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند انجام گرفت.

پژوهشگران دریافتند که افزودن بادام زمینی به رژیم آنان به کنترل سطح قند خون و اشتهای آن‌ها کمک می‌کند. این اثر بادام ‌زمینی می تواند به کاهش وزن کمک کند. کاهش وزن نیز تأثیر قابل توجهی روی خطر دیابت دارد.

آیا آجیل و خشکبار برای قندخون مفید است؟

آیا آجیل قند دارد؟ بله! آیا آجیل چربی دارد؟ بله! آیا خوردن آجیل برای افراد مبتلا به دیابت مضر است؟ خیر! آیا خوردن آجیل برای افراد مبتلا به چربی خون مضر است؟ خیر!

اگرچه آجیل‌ها مانند بسیاری دیگر از مواد غذایی دارای قند و چربی هستند، ولی قند موجود در آن‌ها به اندازه‌ای نیست که برای سلامتی افراد مبتلا به دیابت نوع دو مشکلی ایجاد کند. برعکس، بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که برخی از آجیل‌ها اثر مثبتی روی کاهش قند خون داشته و سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کنترل می‌کنند.

از طرفی چربی موجود در آجیل‌ها چربی خوب یا HDL است. بنابراین مصرف آنها سبب بهبود نسبت HDL به LDL شده و سلامت قلب را افزایش می‌دهد.

آجیل‌ها می توانند به عنوان یک غذای عالی، به راحتی در یک رژیم غذایی سالم جا داشته باشند. آن‌ها می‌توانند منابع خوبی از پروتئین و چربی‌های مفید را برای افراد دیابتی فراهم کنند. برای جلوگیری از دریافت بیش از حد کالری، اندازه یک وعده آجیل را یک مشت کوچک یا یک چهارم فنجان در نظر بگیرید.

آجیل می‌تواند یک میان وعده ساده را تشکیل دهد. خوردن آجیل‌های خام بی‌خطر است و در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی نیز یافت می‌شوند. توجه داشته باشید که افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف آجیل‌های نمکی خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • Add to cart
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه