ورود و عضویت
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
×
Menu

بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند؟

هفت مغز
26 آذر 1399
بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند
Rate this post

بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند؟

می‌خواهید بدانید که بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدامند؟ این نوشته از سایت آجیل و خشکبار هفت مغز را بخوانید تا پاسخ سوال خود را دریابید.

آجیل برای بدنسازی مناسب باشد یا نباشد، دارای خواصی است که نادیده گرفتن آن را دشوار می‌کند. آجیل‌ها دارای خواص بی‌نظیری هستند و برای سلامتی بسیار مهم می‌باشند. وقت آن است که حق آجیل‌ها را ادا کنیم. روزگار رژیم‌های کم چربی که باعث گرسنگی شدید و عدم جذب مواد مغذی می شد به سر آمده. درحال حاضر چربی های سالم یکی از اجزای اصلی هر رژیم غذایی سالم به حساب آمده و محتوای آجیل‌ها در راس این چربی‌های سالم قرار دارد. به نظر می رسد که هر سال شواهد جدیدی پیدا می‌شود که نشان می‌دهد آجیل یک ماده غذایی همه کاره و مغذی برای انسان است. با این حال همچنان به‌اشتباه آجیل‌ها به دلیل محتوای بالای چربی‌شان کنار گذاشته می‌شوند.

فواید آجیل برای ورزشکاران چیست؟

خواص آجیل به محتوای اسیدهای چرب آن ختم نمی‌شود. ثابت شده که آجیل به کاهش سطح کلسترول کمک می‌کنند. همچنین نشان داده شده که آجیل به جلوگیری از سکته مغزی و دیابت نوع ۲ کمک می‌کند، اشتها را مهار کرده و باعث کاهش وزن می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که همیشه کالری آجیل با میزان افزایش وزن مورد انتظار مرتبط نیست. همچنین آجیل برای گیاهخواران منبع پروتئینی خوبی است که با هر گوشتی رقابت می‌کند. آجیل باید بخشی از یک برنامه رژیم غذایی سالم باشد. همه این‌ها برای ورزشکارانی که هم‌زمان به دنبال غذاهای پرپروتئین و مغذی و در عین حال سالم و خالی از چربی‌های مضر هستند مناسب است. در اینجا پنج آجیل برتر را بدون درنظر گرفتن ترتیبی خاص بررسی می‌کنیم.

بادام

بادام همه جا پیدا می‌شود. در بسیاری از دسرها، در برخی غذاها، به عنوان میان وعده به صورت خام یا بوداده، در ترکیب با انواع ادویه‌ها و حتی تهیه شیر بادام حضور چشمگیری دارد. بادام در میان آجیل‌ها از پروتئین بالایی برخوردار است و بنابراین برای عضله‌سازی مناسب است. بادام همچنین سرشار از منگنز و ویتامین E است. این دو دفاع از بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو را بر عهده دارند. کسانی که به طور منظم بادام مصرف می‌کنند در معرض خطر کمتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. یک مطالعه نشان می‌دهد که بادام به کاهش کلسترول بالا کمک می‌کند.

ارزش غذایی یک انس بادام

یک اونس (حدود ۲۸ گرم) حاوی حدود ۲۲ عدد بادام خشک بوداده و بی‌نمک دارای ارزش غذایی زیر است.

  • ۱۶ کیلو کالری
  • ۸ گرم چربی
  • ۳ گرم کربوهیدرات
  • ۹ گرم پروتئین

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل توجه در بادام ریبوفلاوین، ویتامین E، کلسیم، منیزیم، فسفر و روی می‌باشد.

گردو

گردو نیز به دلیل محتوای پروتئین خود برای ورزشکاران خوراکی ارزشمند به حساب می‌آید. کلمه superfood (ابر خوراکی) بیش از هر آجیل دیگری در رابطه با گردو صادق است. اگرچه با بسیاری از خواص گردو آشنا هستیم، هنوز به همه خواص آن پی نبرده‌ایم. در میان آخرین مطالعات انجام شده، یک پژوهش نشان می‌دهد که گردو ممکن است مهارت‌های استدلال در نوجوانان را تقویت کند! این خاصیت گردو موضوع کوچکی نیست و بر سرنوشت نوجوانان تاثیر به‌سزایی دارد. بیشتر شهرت گردو در محتوای اسیدهای چرب ضروری آن، به ویژه اسید آلفا-لینولنیک و لینولئیک نهفته است.

علاوه بر این ، برخی مطالعات نشان می دهد که انواع خاصی از آجیل‌ها می‌توانند سطح تستوسترون را کاهش دهند. یک مطالعه کوچک در ۳۱ زن مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک نشان داد که گردو و بادام به ترتیب میزان هورمون جنسی متصل به گلوبولین (SHBG) را به ترتیب ۱۲.۵ و ۱۶ درصد افزایش می دهند(۱). SHBG نوعی پروتئین است که به تستوسترون متصل می‌شود و می‌تواند منجر به کاهش سطح تستوسترون آزاد در بدن شما شود.

همچنین آجیل‌ها دارای اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع زیادی هستند و در برخی مطالعات با کاهش سطح تستوسترون همراه بوده است(۲)(۳). با این وجود، هنوز تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی تأثیر برخی آجیل‌ها بر سطح تستوسترون لازم است.

یک پژوهش تبلیغاتی در سال ۲۰۰۶ نشان داد که اسیدهای چرب حاصل از مصرف منظم گردو باعث کاهش کلسترول کل افراد و کلسترول LDL در کوتاه مدت می‌شود. لازم نیست که مقدار زیادی گردو بخورید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. روزانه فقط یک چهارم فنجان گردو تقریباً ۱۰۰ درصد از کل اسیدهای چرب امگا-۳ مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. این مقدار گردو تنها حاوی ۱۶۳ کیلو کالری است. شاید بپرسید گردو حاوی امگا-۳ بیشتری است یا ماهی؟ بهتر است بدانید که یک وعده یک اونسی (حدود ۲۸ گرم) گردو دارای مقدار امگا-۳ بیشتری نسبت به یک قطعه ۴ (کمی بیشتر از ۱۰۰ گرم) اونسی ماهی است! همچنین گردو حاوی فیتونوتراینت‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای کاهش سطح التهاب و دفع دیابت نوع ۲ مفید شناخته می‌شوند. یکی دیگر از خواص جالب توجه گردو محتوای ملاتونین آن است که منجر به چرخه خواب سالم می‌شود.

ارزش غذایی یک انس گردو

یک انس گردو (حدود ۲۸ گرم) حاوی حدود ۷ عدد مغز گردوی کامل، دارای ارزش غذایی زیر است.

  • ۱۸۵ کیلو کالری
  • ۵/۱۸ گرم چربی
  • ۹ گرم کربوهیدرات
  • ۳ گرم پروتئین

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل توجه در گردو شامل تیامین، ویتامین B6، مس، فسفر، منیزیم و روی است.

پسته

پسته اغلب در رژیم‎های غذایی کنار گذاشته می‌شود. این در حالی است که این آجیل فواید روشنی برای سلامتی دارد. کالری هر عدد پسته کمتر از سایر آجیل‌ها است. این درحالی است که حاوی مقادیر زیاد پروتئین و فیبر می‌باشد. همچنین محتوای ویتامین B6 پسته نسبت به سایر آجیل‌ها سرآمد است.

 یک مطالعه جدید در دانشگاه ایلینوی شرقی انجام شده است. نویسندگان این مطالعه دریافتند افرادی که به آن‌ها پسته همراه با پوست پیشنهاد شده بود به طور متوسط ۱۲۵ کالری و افرادی که به آن‌ها مغز پسته پیشنهاد شده بود به طور متوسط ۲۱۱ کالری دریافت کرده بودند. عجیب اینکه با این‌حال هر دو گروه احساس سیری و رضایت می‌کردند.

غذا خوردن با سرعت کم سبب می‌شود تا محدودیت‌های کالری را بیشتر رعایت کنید و از غذای کمتر رضایت بیشتری کسب نمایید. علت توصیه به آهسته غذا خوردن شاید همین باشد. پس بدون عجله پسته میل کنید تا از فواید پسته در حالی که کالری کمتری دریافت می‌کنید بهره‌مند شوید!

ارزش غذایی یک انس پسته

یک انس پسته (حدود ۲۸ گرم) حاوی ۴۹ عدد پسته خشک بوداده بی‌نمک دارای ارزش غذایی زیر است.

  • ۱۶۱ کالری
  • ۷ گرم چربی
  • ۳ گرم کربوهیدرات
  • ۹ گرم پروتئین
  • ۸ گرم فیبر

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل توجه در پسته شامل تیامین، ویتامین B6، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است.

بادام هندی

بادام هندی دارای عطر و طعم کره‌ای و چربی است که آن را همسنگ ماکادامیا قرار می‌دهد. بادام هندی یکی از مغذی‌ترین آجیل‌های موجود در دنیا است که دارای مقدار زیادی آهن، روی و مواد معدنی کمیاب می‌باشد. یک اونس بادام هندی تقریباً یک چهارم نیاز روزانه بدن به فسفر را تأمین می‌کند!

هنگام خوردن بادام هندی کالری دریافتی شما به‌سرعت بالا می‌رود. البته مطالعه جدیدی در خصوص تاثیر آجیل‌ها بر رژیم غذایی انجام شده است. این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم‌های لاغری حاوی آجیل اثر مثبتی رو رژیم غرایی لاغری داشته و سبب کاهش وزن بیشتری می‌شوند!

ارزش غذایی یک انس بادام هندی

یک انس بادام هندی (حدود ۲۸ گرم) حاوی ۱۸ عدد بادام هندی خشک بوداده بی‌نمک، دارای ارزش غذایی زیر است.

  • ۱۶۳ کالری
  • ۱ گرم چربی
  • ۲ کربوهیدرات
  • ۳ گرم پروتئین
  • ۷ گرم اسیدهای امگا-۳
  • ۱ گرم فیبر

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل توجه در بادام هندی شامل تیامین، ویتامین B6، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و روی است.

بهترین آجیل برای بدن سازی
آجیل‌ها منبعی غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع هستند

بادام زمینی

گاهی اوقات شما در بزرگسالی متوجه می‌شوید که بچگی سالمی داشته‌اید! کیسه آجیل درون کیف شما در دوران کودکی قطعاً سالم‌ترین چیزی بوده که می توانستید به عنوان یک میان وعده مصرف کنید!

بادام زمینی دارای بالاترین پروتئین در بین آجیل‌ها است. بنابر این در پاسخ به سوال بهترین آجیل ها برای سلامتی کدام هستند می‌توان به بادام زمینی اشاره کرد. بادام زمینی دارای طعمی لذت بخش و محتوایی ارزشمند از مواد غذایی متفاوت است. برای بسیاری از ما همچنان پرطرفدارترین خوراکی به عنوان صبحانه، کره بادام زمینی است. البته همه کره‌های بادام زمینی با هم یکسان نیستند! هنگام خرید درجستجوی آن‌هایی باشید که طبیعی‌تر هستند. این گونه‌ها حاوی قندی کمتر و مواد افزودنی کمتری هستند.

البته خودتان هم می‌توانید با یک مخلوط کن یا غذاساز کره بادام زمینی را در خانه تهیه کنید. این‌کار آسان‌تر و دلپذیرتر از آن است که فکرش را می‌کنید.

بادام زمینی یک غذای انرژی‌زا است. فرقی نمی‌کند که یک ورزشکار باشید یا یک پشت میزنشینی که سعی دارد تمرکز خود در یک روز کاری طولانی را حفظ کند. کره بادام زمینی سرشار از پروتئین، فیبر خوراکی و آنتی‌اکسیدان است. همچنین مصرف بادام زمینی احتمال سکته را کاهش می دهد؛ زیرا باعث افزایش تولید طبیعی اکسیدنیتریک می‌شود. افزایش تولید طبیعی اکسیدنیتریک می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کند.

ارزش غذایی یک انس بادام زمینی

یک انس بادام زمینی (حدود ۲۸ گرم) حاوی ۳۵ عدد بادام زمینی خشک بوداده بی‌نمک، دارای ارزش غذایی زیر است.

  • ۱۶۶ کالری
  • ۱ گرم چربی
  • ۱ گرم کربوهیدرات
  • ۷ گرم پروتئین
  • ۳ گرم فیبر

سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل‌توجه در بادام زمینی شامل پتاسیم، فسفر، کلسیم، منیزیم، نیاسین، ویتامین E و فولات است.

بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدام است؟

آیا می‌خواهید بدانید که بهترین آجیل ها برای بدنسازی کدام است؟ آیا اصلا بهترین آجیل برای بدنسازان وجود دارد؟

تا اینجا با مختصری از خواص آجیل‌ها آشنا شدیم حالا می‌خواهیم بهترین آجیل‌ها برای بدنسازی را به شما معرفی کنیم.

انواع آجیل‌ها را یک بدنساز می‌تواند به عنوان تنقلات استفاده کند. از جمله این آجیل‌ها بادام، گردو و بادام هندی هستند. آجیل منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری و پروتئین است. بادام بیشترین مصرف را برای بدنسازان دارد، زیرا سرشار از پروتئین و فیبر است. علاوه بر این، مقدار چربی اشباع نشده، ویتامین E و منیزیم بادام باعث سلامت قلب می‌شود.

بادام زمینی نیز یکی از بهترین آجیل‌ها برای بدنسازان به حساب می‌آید، زیرا منبع بسیار خوبی از چربی اشباع نشده بوده و می‌تواند از سطوح تستوسترون پشتیبانی کند. گردو تنها آجیلی است که مقادیر سالم اسید آلفالینولنیک و فرم گیاهی اسیدهای چرب امگا-۳ را در خود دارد. بادام هندی در مقایسه با مغزهای دیگر از کربوهیدرات بیشتری برخوردار است. هر اونس آن حاوی ۱ گرم فیبر می‌باشد.

کدام اجیل پروتئین بیشتری دارد؟

در بین آجیل‌ها بادام زمینی بیشترین مقدار پروتئین را دارد. یک چهارم فنجان بادام زمینی حاوی ۹.۵ گرم پروتئین است. پس از بادام زمینی، بادام قرار دارد. یک چهارم فنجان بادام حاوی ۷ گرم پروتئین است. پسته نیز جزو آجیل‌هایی است که حاوی پروتئین بالایی است. یک چهارم فنجان پسته حاوی ۶ گرم پروتئین می‌باشد.

۳ دلیل برای اینکه بدنسازان باید آجیل بخورند!

مغزها غنی از چربی‌های سالم بوده و چربی‌های سالم روی سلامتی ما تاثیر مثبتی دارند. این چربی‌ها سبب کاهش کلسترول بد شده و سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهند. آجیل‌ها فیبر زیادی در خود دارند. همانطور که گفته‌شد، هر انس بادام هندی حاوی ۱ گرم فیبر است. فیبر روی سلامت گوارش تاثیر به‌سزایی دارد. یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای بدنسازان پروتئین است. آجیل‌ها از پروتئین بالایی برخوردار هستند. در بین آجیل‌ها بادام زمینی بیشترین پروتئین را در خود دارد. بی دلیل نیست که بادام زمینی از اسنک‌های مورد علاقه بدنسازان به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • Add to cart
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه