ورود و عضویت
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
×
Menu

خواص میوه خشک

هفت مغز
11 مرداد 1400
خواص میوه خشک
Rate this post

خواص میوه خشک از گذشته تا به الان مورد توجه خیلی از افراد بوده است و مورد اهداف پزشکی بوده است. به عنوان نمونه هندی های از خرید میوه خشک شده برای افزایش انرژی، بهبود سیستم عصبی، هضم غذا، درمان سردردهای ناشی از استرس و اضطراب و در ضمن مقابله با بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. به طور کلی بدن انسان در طول سال به میوه های مختلف نیاز دارد اما در هر فصل زمان تمامی میوه ها وجود ندارد، از این رو باید از نوع خشک شده آن ها استفاده کند و از این طریق یم توانند مواد مغذی لازم بدن شان را تامین کنند. در ادامه از سایت هفت مغز شما را با خواص میوه خشک برای معده، موز، کیوی، پرتقال، انبه، خرمالو، هلو، گلابی، نارگیل، شلیل، سیب، برای پوست و برای کودکان و در بارداری را توضیح می دهیم.

میوه خشک شده چیست؟

میوه های که تمام محتوای آب آن از بین رفته باشد. میوه های تازه بعد از خشک شدن جمع می شوند و به یک میوه کوچک و پرانرژی بدل می شود. در این میان کشمش از رایج ترین میوه های خشک می باشد. در بعضی از موارد میوه های خشک دارای روکش شکلاتی یا شکر هستند. یکی از مهم ترین مزیت های میوه های خشک، مدت زمان نگهداری آن بالاست. شاید سوال خیلی از افراد این باشد که به میوه های خشک شده چه می گویند؛ شاید خیلی از افراد به آن چیپس میوه می گویند.

مقاله پیشنهادی: میوه خشک چیست؟

خواص انواع میوه خشک شده

فواید و خواص انواع میوه خشک نسبت به میوه تازه

شاید برای شما جالب باشد که میوه های که رطوبت آن ها به وسیله نور خورشید یا دستگاه گرفته شده است، تا حدودی مواد مغذی آن کم می شود؛ اما می توانند منبع خوبی با ارزش غذایی بالا باشند. این نوع میوه ها تا حدودی درصد کمی از ویتامین C دارند ولی ویتامین های B و A و املاح معدنی مانند پتاسیم، منگنز، فسفر و کلسیم آن ها حفظ می شود.البتهذ لازم به ذکر است که میوه های مانند هلو، قیصی، آلبالو و انواع آلوها که به صورت درسته با هسته خشک می شوند دارای ارزش غذایی بالاتری می باشند؛ زیرا کمتر در معرض هوا و حرارت قرار می گیرند.

با توجه به این که حجم میوه های خشک شده کم می باشد، بسیار خوش خوراک بوده و معده قادر است که مقدار زیاد آن را بپذیرد. براین اساس قند و انرژی و مواد مغذی بیشتری وارد بدن می شود. در میان انواع میوه های خشک شده، کیوی کم ترین کالری و موز، خرمالو و انجیر دارای بیشترین کالری است. از نظر برابری ارزش غذایی آن، هر نصف لیوان چیپس میوه برابر با یک لیوان میوه تازه خرد شده می باشد. در ادامه شما را با تعدادی از خواص میوه های خشک شده آشنا می کنیم.

خواص میوه سیب خشک شده

این میوه خشک شده برای هضم و گوارش فوق العاده عالی می باشد و افرادی که دنبال رژیم و کاهش وزن هستند، مصرف آن توصیه می شود. سیب خشک برای تولید انتقال دهنده عصبی و کاهش فشار خون و تقویت دستگاه ایمنی به دلیل داشتن اسید اسکوربیک مفید می باشد.

خواص میوه خشک موز

میوه موز سرشار از اسید فولیک بوده و از این رو از نقایص لوله عصبی در جنین پیشگیری کرده و به دلیل داشتن ویتامین سی بالا برای زنان باردار مناسب است. همچنین به دلیل داشتن فیبر مناسب از یبوست و افزایش وزن در بارداری جلوگیری می کند.

خواص میوه خشک کیوی

ویتامین C موجود در کیوی دو برابر پرتقال است و از این رو به خوبی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در ضمن ویتامین سی به خودی خود موجب جذب آهن می شود.

خواص میوه خشک پرتقال

پرتقال خشک شده دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است که برای سلامت قلب مفید می باشد. ویتامین C موجود در آن از جذب رادیکال های آزاد در بدن و بسته شدن رگ ها به وسیله چربی جلوگیری می کند. از این رو این نوع چیپس میوه منتقل کننده اکسیژن و مواد غذایی به سلول هاست. در ضمن پتاسیم موجود در آن موجب بهبود خون رسانی به قلب و ماهیچه های آن می شود.

خواص میوه خشک انبه

این نوع چیپس میوه دارای مواد مغذی و تقویت کننده روده می باشد که هضم آن فوق العاده آسان بوده و مصرف آن به افرادی که سوهاضمه دارند، به دلیل داشتن ویتامین سی و آهن توصیه می شود.

خواص میوه خشک خرمالو

خود میوه خرمالو سرشار از ویتامین C می باشد و موجب تقویت دستگاه ایمین بدن می شود. شاید جالب باشد که یک عدد خرمالو به تنهایی ۹۷ درصد نیاز روزانه بدن شما را برطرف می کند. به طور کلی ویتامین C می تواند موجب افزایش تولید گلبول های سفید می شود.

خواص میوه خشک هلو

به طور کلی هلو دارای قند بسیار بالایی است که افراد دارای دیابت باید در مصرف آن احتیاط کنند. همچنین برگه هلو دارای مقادیر زیاد بتاکاروتن است و موجب تقویت بینایی می شود و به دلیل داشتن کالری و فیبر بالا موجب کاهش اشتها می شود.

خواص میوه به خشک شده

میوه به یک منبع عالی برای درمان کم خونی می باشد. کم خونی ناشی از کمبود هموگلوبین در خون است که می توان آن را بادریافت آهن در وعده های غذایی متعدد حل کرد. شما با مصرف این ماده غذایی با ارزش می توانید آهن بدن را تامین کرده و از طریق تولید گلبول های قرمز از کم خونی پیشگیری کرده و موجب اکسیژن رسانی بهتر می شود.

خواص میوه خشک گلابی

گلابی به دلیل داشتن ویتامین K سلامت استخوان ها را تضمین می کند. در بعضی از موارد بدن نمی تواند کلسیم را جذب کند ولی با مصرف میوه خشک گلابی می توان آن را به طور روزانه جبران می کند.

خواص میوه انجیر خشک

انجیر به طور کلی حاوی پتاسیم است و مقدار سدیم کمی دارد؛ از این رو یک ماده غذایی با ارزش برای مقابله با اثرات مخرب برای فشار خون بالاست و موجب آرامش اعصاب می شود. برای خرید انجیر خشک به سایت هفت مغز مراجعه کنید.

خواص میوه خشک نارگیل

نارگیل چیپس شده موجب بهبود عملکرد سالم مغز می شود. تولید مواد انتقال دهنده عصبی و همچنین میلین توسط بعضی از مواد شیمیایی موود در گوشت نارگیل بسیار باارزش است.

خواص میوه عناب خشک

کلاژن از جمله پروتئین های در بدن است که برای عضلات، پوست و استخوان ها ضروری می باشد. با افزایش سن مقدار این ماده در بدن کم می شود ولی پلی سارکایدهای موجود در عناب موجب می شود که تولید کلاژن در بدن دو برابر می شود. در ضمن این میوه دارای کاروتنوئید و آنتی اکسیدانی با نام لوتئین می باشد که به طور شگفت انگیزی به سلامت پوست کمک می کند.

خواص میوه خشک شلیل

چیپس میوه شلیل موجب جلوگیری از بیماری های چون خشکی چشم، تخریب اعصاب بینایی، تباهی لکه های زرد، اختلالات بینایی و افزایش آسیب پذیری نسبت به عفونت ها می شود. در ضمن فلاونوئید و  فیتوکمیکال های فنلی آن از بروز مشکلات چشم مانند شب کوری و آب مروارید جلوگیری می کند.

خواص میوه خشک برای بارداری

خواص میوه خشک برای سلامتی

به طور کلی انواع چیپس میوه ها دارای انرژی و ارزش غذایی بالاست و می توان نیاز بدن را به انواع ویتامین ها جبران می کند. با وجود آنتی اکسیدان های موجود در میوه های خشک می تواند از التهاب جلوگیری می کند و موجب تقویت قدرت مغز می شود. در ادامه شما با بعضی از فواید میوه های خشک شده برای بهبود سلامتی آشنا می کنیم.

خواص میوه خشک برای پوست

میوه خشک مانند انبه که دارای امگا ۳ و سایر چربی های لازم برای پوست است. همچنین کشمش نیز حاوی رسوراترول است که از پیری پوست جلوگیری می کند.

خواص میوه خشک برای برای بارداری

  • موجب افزایش ویتامین A شده و باعث رشد استخوان های جنین می شود.
  • مصرف آلو و خرمالو خشک شده موجب تقویت عضلات رحم شده و از خونریزی بعد از زایمان جلوگیری می کند.
  • ویتامین E موجود در میوه های خشک موجب رشد بهتر سلول های ریه، تنظیم قند خون و جلوگیری از بیماری آسم در نوزادان می شود.
  • ویتامین سی موجود در آن ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار و افزایش فرایند جذب آهن آن ها می شود.

خواص میوه های خشک برای کودکان

میوه خشک از جمله خشکباری است که یک منبه خوب از انواع ویتامین ها، فیبر، مواد معدنی و پروتئین هاست. از این رو مصرف آن ها می تواند تمام مواد مود نیاز بدن را تامین می کند. مصرف آن ها توسط کودکان موجب بهبود عملکرد مغز، تقویت بینایی، بهبود و تقویت کارایی مغز و استحکام استخوان ها و دندان ها می شود.

در این مطلب از سایت هفت مغز شما را با انواع خاص میوه خشک موز، کیوی، پرتقال، انبه، خرمالو، هلو، سیب، گلابی، نارگیل، شلیل، در بارداری و برای پوست و برای کودکان را توضیح دادیم برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید به سایت آجیل و خشکبار هفت مغز به عنوان بهترین سایت میوه خشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • Add to cart
  • توضیح
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
مقایسه